Pølsehorn

Når man fravælger stivelse, fravælger man også mel og dermed brød. Bye bye til den der sprøde skorpe på rundstykkerne. Adios til rasp-panerede rødspætter. Og farvel til de lette løsninger til madpakken – fx pizzasnegle og pølsehorn… Hov hov… De lette løsninger til madpakken – de må da kunne LCHF’iseres… Og det kan de sagtens.

Jeg fandt en opskrift på lowcarblivsstil.dk og den har jeg tyvstjålet.

Jeg har dog valgt at tilpasse den, så den matchede mit behov. Så I får her min udgave af LCHF-pølsehorn.

Ingredienser

6 æg
2,5 dl. Piskefløde
20 g fedtreduceret mandelmel
60 g sesammel
2 tsk  bagepulver
ca 3 spsk loppefrøskaller (den grønne husk)
et par spsk sesam til drys
10-12 gode pølsehornspølser (De fleste pølser indeholder mel – vælg nogle med højt kødindhold, så er der mindre plads til mel og kemi)

Sådan

Æg og fløde piskes sammen til en luftig masse. Afmål/afvej de tørre ingredienser (undtaget sesam) og pisk dem i æggefløden.
Lad dejen hvile i 15 min, så fibrene kan suge væske. Dejen er temmelig fedtet og klistret og det bedste våben imod dette, er våde hænder og redskaber.

Tag to stykker bagepapir – dryp med lidt olivenolie og fordel over begge stykkerne. Læg dejen mellem de to olierede stykker bagepapir og rul ud til en cirkel med en kagerulle. Træk det øverste papir af og kassér det. Skær trekantede lagkagestykker  og vikl dem forsigtigt om pølserne. Dejen er slet ikke så smidig og elastisk som en almindelig hvedemelsdej, men det kan lade sig gøre at pakke pølserne forsvarligt ind – høhø…

Læg pølsehornene på en bageplade med bagepapir og drys med sesam.

Bages midt i ovnen ved 180 grader alm ovn i 20 min. Bagetiden kan variere lidt afhængig af ovnen, samt hvor store pølsehornene er.

Det ser da ikke dårligt ud, hva?

Velbekomme…

 

PSSSSTTT: De kan altså godt fryses, bare så du ved det. Hihi.. Men de er allerbedst når de er nybagt.